کارگاه سایه‌های نوآر با پرویز جاهد

0
39

بی تردید در مطالعات سینمایی هیچ موضوعی به اندازه فیلم نوآر، مناقشه برانگیز نبوده است. اینکه نوآر ژانر یا سبک و یا یک مکتب از دوره ای تاریخی است همچنان محل بحث و مناقشه بسیاری از منتقدان و تئوریسین‌های سینمایی است.اما چیزی که در این میان اهمیت فیلم‌های نوآر را در سینما مضاعف می‌کند،جذابیتی است که این گونه سینمایی هم میان منتقدان و هم نزد تماشاگران عادی سینما پیدا کرده است.فیلم‌هایی عمدتا تلخ که با درونمایه جنایی و رازآلود خود، بسیاری از مشتاقان سینما را به سوی خود کشانده‌اند. پرویز جاهد منتقد و پژوهشگر قدیمی و باسابقه سینمای ایران،با برگزاری سلسله نشست‌هایی در رابطه با ویژگیهای سبکی و تماتیکی فیلم نوآر،با همکاری مدرسه سینمایی هیلاج اقدام به نمایش ۱۰ فیلم منتخب این گونه سینمایی نموده است:

کارگاه سایه‌های نوآر

نقد و تحلیل سینمای نوآر با پرویز جاهد
۱۰ جلسه
پنج شنبه‌ها ساعت ۱۸ تا ۲۱
تلفن ثبت نام: ۸۸۵۱۸۵۱۵

۱- شاهین مالت (جان هیوستن، ۱۹۴۱)
۲- غرامت مضاعف (بیلی وایلدر، ۱۹۴۴)
۳- لورا (اتو پرمینجر، ۱۹۴۴)
۴- خواب بزرگ (هاوارد هاکس، ۱۹۴۶)
۵- گیلدا (چارلز وایدور، ۱۹۴۶)
۶- آدمکش‌ها (رابرت سیادمک، ۱۹۴۶)
۷- از درون گذشته (ژاک ترنر، ۱۹۴۷)
۸- در مکانی پرت (نیکلاس ری، ۱۹۵۰)
۹- بیگ کومبو (ژوزف اچ لوییس، ۱۹۵۵)
۱۰- نشانی از شر (اورسون ولز، ۱۹۵۹)

این دوره با همکاری کارگاه سینما-چشم و مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج برگزار می‌گردد.

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
نام خود را وارد کنید

2 − یک =