آغاز فستیوال فیلم سن سباستین اسپانیا با یک عشق غیرمنتظره

شصت و ششمین دوره فستیوال فیلم سن سباستین (SSIFF) که همه ساله در شهر زیبا و ساحلی سن سباستین اسپانیا برگزار می شود روز 21 سپتامبر با نمایش فیلم آرژانتینی «یک عشق غیرمنتظره» ساخته خوان وِگا گشایش یافت. ریکاردو دارین، مرسدس موران، بردلی کوپر، رایان گاسلینگ و لیلی رز دپ، از جمله ستارگانی اند که به عنوان مهمان بر روی فرش قرمز فستیوال فیلم سن سباستین ظاهر شدند.

فستیوال فیلم سن سباستین که فعالیت خود را از سال ۱۹۵۳ آغاز کرد، مهم ترین رویداد سینمایی اسپانیاست و جایزه اصلی خود را با نام صدف طلایی به بهترین فیلم اهدا می‌کند. «یک عشق غیرمنتظره» اولین فیلم بلند خوان وِرا، فیلمساز آرژانتینی است که در بخش مسابقه این جشنواره برای صدف طلایی رقابت می کند. این فیلم ملودرامی عاشقانه است درباره زوج میانسالی که بعد از 25 سال زندگی مشترک از هم جدا می شوند و زندگی تازه ای را آغاز می کنند.


فستیوال سن سباستین، با اینکه از فستیوال های قدیمی اروپایی است اما روحیه جوانگرایی بر آن حاکم است. امسال این فستیوال حال و هوایی بسیار جوان‌تر از گذشته دارد و فیلم های تازه ای از سینماگران جوان از سراسر جهان در برنامه خود گنجانده است. طبق سنت‌ همیشگی، این فستیوال به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و زبان محلی باسک برگزار می‌شود و محل برگزاری اصلی این جشنواره سالن کورسال است.
امسال ۲۵۰ فیلم از سراسر جهان در بخش‌های مختلف فستیوال به نمایش درمی آید. فیلم های «آنجلو» ساخته مارکوس شلاینسر، «بی گناه» ساخته سیمون ژاکومه، «روخو» ساخته بنجامین نیشتات، «زندگی رفیع» ساخته کلر دنی، «ایلانگ: دسته گرگ» ساخته کیم جی-وون، «تصور» ساخته نائومی کاواسه ، «کتاب سیاه» ساخته والریا سارمینتو، «چه کسی برای تو آواز می‌خواند» ساخته کارلوس ورموت از فیلم هایی است که برای جایزه صدف طلایی با هم رقابت می کنند.

رابرت پتینسون، ژولیت بینوش، میا گات و آندری بنجامین از جمله بازیگران معروفی بودند که با فیلم «زندگی رفیع» ساخته کلر دنی در این شنواره شرکت داشتند. فیلم «زندگی رفیع»، نخستین فیلم انگلیسی زبانی است که کلر دنی ساخته و درامی علمی-تخیلی است که رابرت پتینسون، ژولیت بینوش، و آندری بنجامین در آن بازی می کنند.

امسال از جودی دنچ، بازیگر برجسته سینما وتئاتر بریتانیا، هیروکازو کورئیدا، نویسنده و کارگردان ژاپنی سازنده «دله‌دزدها» (برنده نخل طلای کن ۲۰۱۸)، و دنی دویتو بازیگر و کارگردان آمریکایی تجلیل می‌شود. در روزهای آینده گزارش های تازه ای از این فستیوال و فیلم های آن برای سینماچشم خواهم فرستاد.
شصت و ششمین دوره جشنواره سن سباستین روز شنبه ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۸ به کار خود پایان می دهد.

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
نام خود را وارد کنید

five × three =