همبستگی سینماگران بریتانیایی با اعتراضات زنان در ایران

به دنبال اعلام همبستگی سینماگران فرانسوی با حرکت اعتراضی دختران و پسران جوان ایرانی، تعدادی از سینماگران برجسته بریتانیایی نیز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن سرکوب اعتراضات خیابانی در ایران و کشتار معترضان، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه خبرنگاران، دانشجویان و فعالان سیاسی معترض شدند. فیلمسازان برجسته ای چون کن لوچ، مایک لی، جوانا هاگ، پل لاورتی، مایک فیگیس و بن ریوز این بیانیه را امضا کرده اند. نام مانیا اکبری، فیلمساز ایرانی ساکن بریتانیا نیز در میان امضاکنندگان دیده می شود. در بخش از این بیانیه آمده است:
“خشم عمومی از قتل مهسا (ژینا) امینی، دختر بیست و دو ساله ایرانی توسط مامورین گشت ارشاد جمهوری اسلامی، اعتراضات گسترده ای را در ایران به راه انداخته که زنان؛ همراه و متحد با مردان پیشتاز این حرکت اند و شعارشان “زن، زندگی، آزادی” است.این اعتراضات تا کنون بازتاب جهانی گسترده ای داشته است. در شرایطی که اعتراضات در بسیاری از شهرهای ایران ادامه دارد، دولت همچنان به بازداشت فعالان حقوق زنان، روزنامه نگاران و مخالفان ادامه می دهد. دولت جمهوری اسلامی اینترنت را قطع کرده و جلوی انتشار اخبار مربوط به اعتراضات را گرفته است و در عین حال بسیاری از مردم به خصوص نوجوانان و جوانان معترض را به گلوله می بندد.
ما امضا کنندگان این بیانیه در همبستگی با زنان و مردان دلیر ایران در کنار آن ها هستیم. ما تهاجم جمهوری اسلامی ایران و کشتار معترضان و همچنین دستگیری‌ و بازداشت خبرنگاران، فعالان و دانشجویان را محکوم می‌کنیم. اسامی تعداد زیادی از بازداشت شدگان هنوز مشخص نشده است. ما خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه آن ها هستیم.”

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
نام خود را وارد کنید

6 − 6 =